Integrovaný systém veřejné dopravy dostal na Vysočině zelenou

Zastupitelé Kraje Vysočina schválili dopravní optimalizaci a tarifní integraci pod názvem Veřejná doprava Vysočiny. V praxi to znamená, že byla „dána zelená“ pro vypsání veřejné zakázky na linkové autobusové dopravce, kteří se v roce 2020 zapojí do nového dopravního systému Kraje Vysočina. Nové a účelné uspořádání veřejné dopravy na Vysočině bude respektovat přirozenou dopravní spádovost, umožní lidem pravidelně cestovat levněji a v mnoha lokalitách nabídne více spojů, a to včetně víkendových.

kraj-20vysocina.jpg
  • ČSSD na Vysočině plní své sliby.
  • Zelenou dostala zakázka na linkové autobusové dopravce, kteří se v roce 2020 zapojí do nového dopravního systému Kraje Vysočina. 
  • Tím pádem se již rýsuje integrovaný systém veřejné dopravy v našem kraji. V rámci jeho provozu bude kladen důraz na propojení spojů autobusových a železničních i jízdu s jednou jízdenkou.
  • Kraj Vysočina čekají ještě dva roky intenzivní práce a plánování.

Zastupitelé Kraje Vysočina schválili dopravní optimalizaci a tarifní integraci pod názvem Veřejná doprava Vysočiny. V praxi to znamená, že byla „dána zelená“ pro vypsání veřejné zakázky na linkové autobusové dopravce, kteří se v roce 2020 zapojí do nového dopravního systému Kraje Vysočina. 

Nové a účelné uspořádání veřejné dopravy na Vysočině bude respektovat přirozenou dopravní spádovost, umožní lidem pravidelně cestovat levněji a v mnoha lokalitách nabídne více spojů, a to včetně víkendových. Týká se jak autobusové, tak vlakové regionální dopravy. Nebude mít vliv na dálkové spoje, které jsou provozovány komerčně, a Kraj Vysočina na ně nepřispívá. Při jistém zjednodušení můžeme mluvit o integrované dopravě – tedy o logickém propojení spojů autobusových a železničních i jízdě s jednou jízdenkou. Kraj Vysočina nyní čekají ještě dva roky intenzivní práce a plánování.

Současný, tedy historicky využívaný systém, stále vychází pouze z nájezdu lidí do škol a firem ráno a zpět odpoledne, nový systém ten původní respektuje, ale upřednostňuje větší variantnost spojů v průběhu pracovního dne. Proto v budoucnu vznikne větší počet resp. nabídka spojů v dané relaci – nově také s využitím přestupů. Důsledně platí, že páteřní linky regionálních spojů zůstanou bez přestupů, další nové obslužné linky budou cestujícím nabídnuty i jako přestupné, nově bude veřejná doprava řízena dispečinkem. Důvodem změn je např. sladění návaznosti autobusových linek, tak aby si např. neujížděly.

Nyní autobusy v rámci veřejné dopravy najedou po Vysočině ročně 40 tisíc kilometrů, do budoucna se počet kilometrů najetých ve veřejné službě pravděpodobně zdvojnásobí s tím, že cílem změn je cestujícím nabídnout rozšířenou službu s přidanou hodnotou – v případě pravidelnosti za výhodnou cenu.

 

Blogy